Pojawiło się w ostatnim czasie kilka formułowych newsów, między innymi, zwolniono Steinera z Haasa. Oto kolejne małe formułowe newsy. Ale zacznijmy od czegoś innego.
Problemy z kluczową inwestycją Mercedesa?
Mercedes ma w planach rozbudowę swojej siedzimy w Brackley. Inwestycja ma opiewać o rozbudowę fabryki, obiektów rekreacyjnych, stołówki czy dobudowaniu nowych biur m.in. dla działu marketingu. Całość ma wynosić około 100 milionów dolarów.
Niezadowoleni mają być mieszkańcy. Lokalna gazeta, Northampton Chronicle and Echo, donosi, że mieszkańcom nie podoba się pomysł rozbudowy. Wszyscy są wściekli z powodu planowanej inwestycji, bo w tej chwili mamy nieograniczony dostęp do okolicy. Oznacza to, że nie mamy żadnych problemów z dostaniem się tutaj czy też wykorzystaniem samochodów dostawczych. Jeśli natomiast rano i w godzinach wieczornych kilkaset pojazdów zacznie jeździć w tę i z powrotem, to wywoła to paraliż.
A propos Mercedesa...
Silniki Mercedesa w Williamsie do 2030 roku
Ósmego stycznia zespół Williams Racing poinformował, że przedłuża wygasającą w 2026 umowę na dostawy silników Mercedesa. Stajnia z Grove poinformował, że przedłużają współpracę do 2030 roku.
Cieszymy się z długoterminowego partnerstwa z Mercedes-Benz i jesteśmy podekscytowani, że możemy rozszerzyć tę współpracę na kolejną erę Formuły 1 - powiedział James Vowles, dyrektor zespołu. Ta długoterminowa umowa z Mercedesem jest pozytywnym krokiem i stanowi część naszych celów na przyszłość, podczas gdy nadal zachowamy naszą wiedzę i możliwości w zakresie projektowania i produkcji we własnym zakresie - dodał Volwes.
Toto Wolff powiedział z kolei - Cieszymy się, że możemy potwierdzić Williams Racing jako drugi zespół kliencki, któremu będziemy dostarczać jednostki napędowe. Od 2014 roku nieustannie budujemy i rozwijamy nasze relacje z Williamsem. Ponieważ zespół nadal kładzie podwaliny pod walkę o czołową pozycję w stawce, z niecierpliwością czekamy na wsparcie w postaci naszych jednostek napędowych.
We are delighted to continue our partnership with Mercedes-Benz into the new era of Formula 1 from the 2026 season onwards 🤝
— Williams Racing (@WilliamsRacing) January 8, 2024
Guenther Steiner zwolniony z Haasa. Czy tylko on opuści zespół?
11 stycznia Haas potwierdził, że zespół opuszcza dyrektor zespołu Guenther Steiner. Niemiec był szefem zespołu od czasu dołączenia amerykańskiej ekipy czyli od 2016 roku. Jego obowiązki przejmuje Ayao Komatsu.
Chciałbym zacząć od podziękowania Guentherowi Steinerowi za jego ciężką pracę w ciągu ostatniej dekady i życzę mu powodzenia w przyszłości. Idąc naprzód jako organizacja, było jasne, że musimy poprawić nasze wyniki na torze. Powołując Ayao Komatsu na stanowisko dyrektora zespołu, zasadniczo stawiamy inżynierię w centrum naszego zarządzania. - powiedział właściciel zespołu, Gene Haas. Dodał także - Odnieśliśmy kilka sukcesów, ale musimy być konsekwentni w osiąganiu wyników, które pomogą nam osiągnąć nasze szersze cele jako organizacji. Musimy efektywnie wykorzystywać posiadane zasoby, ale kluczem do naszego sukcesu jako zespołu jest poprawa naszych możliwości w zakresie projektowania i inżynierii. Z niecierpliwością czekam na współpracę z Ayao i zasadnicze zapewnienie, że zmaksymalizujemy nasz potencjał - to naprawdę odzwierciedla moje pragnienie właściwej rywalizacji w Formule 1.
BREAKING: Guenther Steiner to leave Haas F1 Team effective immediately
— Formula 1 (@F1) January 10, 2024
Ayao Komatsu will replace Steiner as Team Principal #F1 @HaasF1Team pic.twitter.com/9kx1ho4H28
Przed zwolnieniem Steinera, włoski oddział Motorsport.com donosił, że z zespołem pożegnał się dyrektor techniczny, Simone Resta. Powodem miało być spięcie pomiędzy Restą a Haasem, a dotyczyć miało rozwoju bolidu i brak motywacji.
Włoski Motorsport donosi, że dyrektor techniczny Haasa Simone Resta odchodzi z zespołu. Powodem miał być spór z Gene'm Haasem na temat rozwoju bolidu w trakcie zeszłego sezonu oraz brak motywacji. Jeżeli to prawda, to wkrótce będzie potwierdzenie odejścia. #F1PL
— Karol z CyrkF1 (@Karol_CyrkF1) January 10, 2024