Polski koncern zmienia strategię odnośnie sponsorowania motorsportu.
Orlen wycofuje się z Formuły 1
Sześć lat Orlen ze swoim logo widniał na bolidach trzech różnych ekip. Kończy się to wraz z minionym sezonem 2024. Zakończyła się bowiem umowa polskiej spółki z Visa Cash App RB.
– Umowa z Visa Cash App RB zakończyła się 15 grudnia. Orlen zamierza efektywnie wykorzystać budżet sponsoringowy, który w dużej mierze zarezerwowany był do tej pory na F1 i nadal inwestować w rozwój motosportu, w tym kształcenie młodego pokolenia kierowców – przekazał koncern w komunikacie.
Orlen wchodził do Formuły 1, gdy w Williams Racing był jeszcze Robert Kubica. Choć to była najsłabsza ekipa w całym gronie, to ten ruch miał sens ze względu właśnie na polskiego kierowcę. Potem jeszcze związał się z Alfą Romeo. Z medialnych doniesień wynika, iż Orlen w całym tym okresie przeznaczył na sponsoring w F1 około 200 milionów złotych.
Teraz polski koncern paliwowy ma przeznaczyć więcej pieniędzy na Akademię Motorsportu Orlen, czyli na młodych kierowców.
Źródło: Przegląd Sportowy